fbpx
Публикации

«Трейд Коммодити», OKKO, Wexler group, «Приват»: кто заправлял госсектор в 2019 году

20.01.2020

В 2019 году госсектор закупил горючего на сумму около 25,4 млрд гривен через систему Prozorro. (укр.)

Компанії з групи «Трейд Коммодіті» з суттєвим відривом виграли гонку за державних клієнтів. Група лідирує серед постачальників пального за сумою укладених договорів з«Укрзалізницею»  та Міноборони.

Мережа ОККО стала другим серед найбільших постачальників пального за минулий рік. Компанія поставляла пальне як оптом, так і в роздріб.

Wexler Group – третій найбільший постачальник пального. Компанія обслуговувала УЗ.

Рейтинг постачальників оновився через активність компаній групи «Приват»  Ігоря Коломойського. Вперше за довгий час дві компанії групи виграли в тендерах «Укрзалізниці». Однак лідерів в цьому сегменті «Приват» посунути не зміг, посівши четверте місце.

Основними споживачами в цьому сегменті залишаються такі держустанови як «Укрзалізниця» та Міноборони.

Oilpoint проаналізував закупівлі нафтопродуктів через Prozorro за загальною вартістю підписаних договорів: визначив лідерів серед споживачів та постачальників пального за 2019 рік.

Хто найбільше заправлявся через Prozorro 

На першому місці за закупівлями нафтопродуктів – залізниця: 35% всіх держзакупівель пального. Держкомпанія витратила близько 9,06 млрд гривень.

В 2019-му УЗ законтрактувала понад 340 тисяч тонн дизельного пального через Prozorro.

Найбільшим постачальником пального для УЗ стали компанії з групи  «Трейд Коммодіті». «Торум», «Фірма Фідея» і «Август Пром» заправили УЗ на близько  93 тисяч тонн дизелю за 2,51 млрд.

З незначним відривом Wexler group посіла друге місце серед постачальників УЗ: близько 85 тисяч тонн пального на 2,26 млрд. Компанії «Анвітрейд» та «Оптимусойл» постачали пальне як за додатковими угодами до  тендерів за 2018 рік, так і за угодами за 2019 рік.

ОККО закриває трійку постачальників УЗ.  Всього компанія поставила 82 тисячі тонн дизелю для потреб залізниці на 2,23 млрд гривень.

Група «Приват»  Коломойського з’явилася серед постачальників УЗ після довгої перерви. Афільована компанії «Оіл-Трейд 2018» та «Укртатнафта» разом поставили близько 40 тисяч тонн дизелю на 989 млн гривень.

Закриває п’ятірку постачальників УЗ в тендерних закупівлях «Глуско Україна». Компанія підписала два договори на постачання 20 тисяч тонн дизелю на  492,1 млн гривень.

Серед інших постачальників пального для УЗ були: «Сокар Україна»  та «Альянс Енерго Трейд». Компанії поставили по 10 тисяч тонн дизелю.

Другий після залізниці споживач пального — Міністерство оборони. Держустанова відома своїм співробітництвом з компанією «Трейд Коммодіті», яку пов’язують з екс-депутатом від БПП Олександром Грановським.

У 2019 році ситуація з паливними тендерами Міноборони кардинально не змінилася. З нового – «Укрнафта» була за крок до поставки дизелю Міноборони, однак результати торгів скасували.

За рік Міноборони законтрактувало близько 158 тисяч тонн пального та авіаційного гасу. В 2019-му сума всіх договорів та додаткових угод становила 4,4 млрд гривень.

Відома вже компанія «Торум» покрила основну потребу в авіаційному гасі та дизелі. Компанія з групи «Трейд Коммодіті» поставила близько 20 тисяч тонн керосину за переговорною процедурою, та 48,2 тисячі тонн дизелю за відкритою процедурою. В 2019-му компанія поставила Міноборони пального на 1,64 млрд гривень. Ще одна компанія з групи «Трейд Коммодіті» забезпечила міністерство  бензином А-80: «Ферст Груп» поставила 10 тисяч тонн пального на 591 млн гривень.

Другий постачальник для Міноборони – мережа ОККО. Компанія поставила Міноборони близько 27,8 тисяч тонн керосину за 767  млн гривень.

«Сокар Україна»  підписала договори на поставку 13,5 тисяч тонн дизелю,  2,6 тисяч тонн керосину та 200 тонн бензину. Компанія заправила міністерство на 478,3 млн гривень в минулому році.

Серед інших постачальників дизелю були компанії: «Газтрим», «Боюр Постач», та «Август Пром». Потребу у високооктановому бензині Міноборони покрило в основному  «Укргазвидобування»: 7,5 тисяч тонн.

Третім споживачем пального стала найбільша газовидобувна компанія країни «Укргазвидобування». УГВ підписала 5 договорів на  946,3 млн гривень. Найдорожчий тендер на 30 тисяч тонн дизелю держкомпанія підписала з «БНК-Україна» як постачальником білоруського пального виробництва  Мозирського НПЗ на 750 млн гривень.

До п’ятірки найбільших державних споживачів пального також увійшли Нацполіція та ОГХК. ОККО і  WOG заправили Нацполіцію по талонам на 726 млн гривень.

ОГХК серед постачальників виділив «ЕКО-Сервіс»,«Промтехснаб», та «Лівайн Торг» на 570 млн гривень.

Хто заробив найбільше на держсекторі

Компанії з групи «Трейд Коммодіті» посіли перше місце за вартістю підписаних договорів – 4,74 млрд гривень. Таку суму компанії заробили на постачанні дизелю та керосину  для «Укрзалізниці» і Міноборони.

«Торум» уклав договори з держустановами на 3,03 млрд гривень. «Фірма Фідея» та «Август Пром» поставили УЗ дизелю за додатковими угодами на 1,1 млрд гривень. «Ферст Груп» забезпечила Міноборони бензином марки А-80.

На другому місці мережа ОККО. Компанія продає нафтопродукти як оптом, так і в роздріб. ОККО заробила на держзакупівлях близько 4,64 млрд гривень.

Найбільшим клієнтами ОККО були «Укрзалізниця» – поставила дизель на 2,23 млрд гривень. Міноборони купило керосину в ОККО на 767 млн гривень.  Постачання Нацполіції було на третьому місці по сумі договорів: 450,3 млн гривень. В п’ятірку найбільших замовників увійшли Нацгвардія, «Укртранснафта» та тепловики міста Київ.

Третє місце – компанії Wexler group – «Анвітрейд» і «Оптімусойл».  Загальна сума договорів на постачання дизелю для УЗ становила 2,26 млрд гривень.

Четверте місце – постачальники з групи Приват. Участь в тендерах УЗ суттєво підвищила заробітки «Привату»  в держсекторі. Загальна сума підписаних договорів групою становить 1,96 млрд гривень за 2019 рік. «Оіл-Трейд 2018» та «Укртатнафта» поставили дизель виробництва Кременчуцького НПЗ для УЗ на 989 млн гривень.

«Лівайн Торг» заправив ряд напівдержавних обленерго, в яких акціонерами є Ігор Коломойський і Костянтин Григоришин, та «Укрпошту», і низку комунальних підприємств в Дніпропетровській області. Загалом компанія підписала близько 6 тисяч договорів на 971 млн гривень через Прозорро.

Мережа WOG посіла п’яте місце. В 2019 році мережа змінила свою бізнес-модель: відмовилась від оптових продажів нафтопродуктів, зосередившись на роздробі.

За рахунок продажу паливних талонів за рік компанії мережі WOG, «Вог Кард» та «Нафтотрейд ресурс» украли договори на 1,85 млрд гривень. Загалом компанії підписали 1577 договорів з держустановами. Основні клієнти — «Укртрансгаз», поліція, «Київтеплоенерго», «Укренерго», «Укрпошта» і ряд регіональних держадміністрацій.

У «дочки» державної азербайджанської енергокомпанії «Сокар Україна» було п’ять клієнтів – Міноборони, УЗ, «Укргазвидобування», Держрезерв України, «Енергоатом». Компанія поставила  нафтопродуктів на 1,04 млрд гривень.

На сьомому місці – компанії Glusko. «Глуско Україна» та «Глуско-Карт Україна» підписали договори на  1,03 млн гривень.

Основні клієнти в оптовому сегменті – УЗ, Міноборони, «Київпастранс», «Укрпошта», «Енергоатом». Роздрібна мережа Glusco вперше виграла тендери в 2019 році. Клієнти – «Укрпошта», Київобленерго та комунальні підприємства.

Восьме місце – постачальник білоруського пального «БНК-Україна». Компанія поставила 30 тисяч тонн дизелю УГВ на 750 млн гривень. До цього «БНК-Україна» безуспішно приймало участь в екстреній закупівлі УЗ.

Дев’яте місце – головний постачальник пального для київських комунальних підприємств «Глобал Сейл», яку ЗМІ пов’язують з власниками столичної мережі АЗС KLO. Сума її діючих контрактів – 408,8 млн гривень.

Компанія працює в межах Києва, а її найбільші клієнти – «Київпастранс», «Київтранспарксервіс», МВС, поліція, «Феофанія» і ряд районних держадміністрацій.

Закриває десятку компанія «Промтехстаб». Компанія постачає пальне «Об’єднаній гірничо-хімічній компанії» без проведення тендерів в системі держзакупівель. В 2019 році компанія поставила пального на 367,8 млн гривень.