fbpx
Нефть, Публикации

Не прошло и три года: беглого директора «Трейд Коммодити» решили расследовать заочно

31.01.2020

НАБУ получило разрешение суда на заочное расследование по делу против директора компании «Трейд Коммодити» Вадима Майко, которого обвиняют в хищении 50 млн гривен государственных средств (укр).

За даними OilPoint, відповідний дозвіл на початку січня надав Вищий антикорупційний суд.

Сам Майко вже декілька років перебуває за межами країни. Де саме фігурант кримінальної справи переховується від українських правоохоронців і від Інтерполу достеменно невідомо.

Ігнорування підозрюваним викликів на допити і стало підставою для суду дозволити детективам заочно розслідувати можливе розкрадання Майком бюджетних коштів.

Адвокати Майка прогнозовано не погодились із такою ухвалою суддів, а тому майже одразу подали апеляцію, яка пізніше була відхилена.

«Трейд Коммодіті», яку пов’язують з оточенням екс-президента Петра Порошенка, а конкретно – з екс-нардепом Олександром Грановським та з бізнесменом Андрієм Адамовським, — основний постачальник пального для державних компаній в останні п’ять років.

Усього за 5 років «Трейд Коммодіті» «натендерила» понад 17 млрд гривень, у тому числі 5 млрд гривень за минулий рік. Компанія постачала пальне Міноборони, «Укрзалізниці», Центренерго та Держрезерву – найбільшим державним споживачам дизелю в країні.

Вперше детективи НАБУ зацікавились її діяльністю у 2017 році. Детективи стверджували, що керівництво компанії у змові з високопосадовцями Міністерства оборони значно завищувало ціни на пальне.

Сама компанія теж виглядала «неблагонадійною» — на 2016 рік пропонувала на тендерах найнижчі ціни, але не мала довгострокових контактів із виробниками пального й імпортувала нафтопродукти найдорожчим шляхом – морем.

Сама «оборудка», як стверджувало НАБУ, виглядала так: компанії з групи «Трейд Коммодіті» вигравали тендери міністерства, у результаті яких укладали угоди.

Але протягом наступних кількох місяців компанія і держпідприємтсва укладали ще низку додаткових угод, відповідно до яких ціна безпідставно збільшувалась. У результаті на користь «Трейд Коммодіті» перераховувалися  додаткові бюджетні кошти.

Наприклад, у травні 2016 року «Трейд Коммодіті» виграла 14 тендерів від Міноборони на суму понад 1 млрд гривень. Далі, у червні-серпні, «Трейд Коммодіті» уклала низку угод з Міноборони, відповідно до яких ціна пального збільшилася на 16%, тобто компанія отримала додатково майже 150 млн гривень.

За це в жовтні 2017 року детективи НАБУ заарештували заступника міністра оборони Ігоря Павловського та директора департаменту держзакупівель і постачання матеріальних ресурсів Міноборони Володимира Гулевича.

Павловського, як і Гулевича згодом випустили на волю, так само, як і фактичного керівника «Трейд Коммодіті», комерційного директора компанії Володимира Гарькавого.

Справа «коммодівців» зараз знаходиться між Спеціальною антикорупційною прокуратурою та Вищим антикорупційним судом. В жовтні минулого року САП спробувала направити справу до ВАКС, але 25 листопада суд повернув справу в прокуратуру. На це, зі свого боку, САП подала апеляцію.

Саму справу щодо Майка в липні 2018 року прокуратура виділила в окреме провадження. Тому зараз, уже після дозволу ВАКС на заочне розслідування, справа Майка має пройти всі етапи досудового розслідування.

А тим часом, 21 січня Господарський суд Дніпропетровської області визнав «Трейд Коммодіті» банкрутом і відкрив ліквідаційну процедуру щодо компанії.

Чи допоможе банкрутство слідству, чи, навпаки, завадить – поки невідомо, але, судячи з усього, чекати судових вироків «коммодівцям» ще дуже довго.